چه عاملی FortiGate NGFW را در تامین امنیت دیتاسنترها متمایز می کند؟

فهرست مطالب

 

شبکه های سازمانی مدام در حال تغییر از ساختار قدیمیِ hub-and-spoke به hybrid IT می باشند. و اما تنها فاکتوری که همچنان ثابت باقی مانده، جدایی ناپذیر بودنِ دیتاسنترها از سازمان های مدرن می باشد. به طور کلی دیتاسنترها، از اپلیکیشن ها، کاربران و تجهیزات پشتیبانی می کنند؛ بنابراین بدیهی است که تامین امنیت آن ها دشوارتر باشد. فایروال های نسل جدید یا همان NGFWها که مسئولِ تامین امنیت مراکز داده هستند، می بایست از قابلیت های رده بالا برخوردار بوده و threat protection را به طور جامع و گسترده تری در کل زیرساخت ها ارائه دهند. ضمنا این اطمینان باید حاصل شود که زیرساخت های فناوری اطلاعات، از جمله دیتاسنترها و همین طور راهکارهای امنیت شبکه به گونه ای عمل می کنند که با صرفه جویی در مصرف انرژی، اثرات زیست محیطی را به حداقل برسانند.

این در حالی است که فایروال های جدید فورتی گیت؛ FG-3200F و FG-900G به طور خاص طراحی و ساخته شده اند تا به نیازهای امنیتی مراکز داده ی مدرن و محیط های hybrid پاسخ دهند. آن ها با ادغام خدمات امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی و عملکرد بی نظیر و بهینه این کار را انجام می دهند. فورتی گیت های مدل FG-900G و FG-3200F نیز مانند سایر FortiGate NGFWها از مدیریت متمرکز و یکپارچه برای محافظت از hybrid IT و hybrid mesh firewall پشتیبانی می کنند.

 

fig1 hybrid mesh firewalls

شکل1- نحوه محافظت از یک محیط ترکیبی توسط Hybrid Mesh firewall

 

لازم به ذکر است امروزه سیاست سازمان ها از اتخاذ راهکار تک فایروالی برای محافظت از کل ترافیک شبکه تغییر کرده است. آن ها دیگر فایروال های NGFW را به منظور بازرسی ترافیک های مختلف مانند محیط های ابری و یا شبکه های OT انتخاب می کنند.

ضمن اینکه ساختار فایروال های hybrid mesh به گونه ای است که قدرت محافظتِ NGFW را فراتر از دیتاسنترها برده و شبکه های campus، شعب سازمانی، شبکه های OT، محیط های کلود و به طور کلی لوکیشن های خارج سازمانی را نیز پشتیبانی می کنند تا با ارتقا امنیت سازمانی، سطح حملات را هرچه کمتر کنند. بر اساس گزارش گارتنر، 60 درصد از سازمان ها تا سال 2026 از لایه های فایروالی متعددی در استراتژی امنیتی خود استفاده خواهند کرد که این امر به “به کارگیری hybrid mesh firewall” خواهند انجامید.

به لطفِ سیستم عامل انحصاری FortiOS، فایروال های نسل جدید فورتی گیت به طور اختصاصی به پشتیبانی از ساختار hybrid mesh firewall می پردازند که امنیتی مبتنی بر AI و همین طور عملکردی بهینه را ارائه می دهند. از طرفی کلیه ی فایروال های فورتی گیت قادر به یکپارچگی با FortiManager بوده تا علاوه بر ارتقا اتوماسیون، بتوان کنترل بهتر و ساده تری بر روی تمامیِ form factorهای فایروال اعم از سخت افزاری، مجازی، کلود و همین طور Firewall-as-a-Service داشت.

امنیت بهینه شده برای دیتاسنترها

فایروال های فورتی گیت FG-3200F به طور خاص برای دیتاسنترهای بزرگ طراحی شده اند که در مقایسه با محصول مشابه سایر برندها، 4 برابر firewall throughput بیشتر، 4.7 برابر SSL Inspection throughput بیشتر و 3.5 برابر IPsec VPN throughput بیشتر ارائه می دهند؛ این در حالی است که 72 درصد مصرف انرژی پایین تری دارند. از چهار اینترفیس 400GE برخوردار بوده که به مدیریت ترافیک های پرحجم کمک می کند. در ضمن از 800.000 کانکشن همزمان پشتیبانی می کنند، بنابراین  می توان ظرفیت و منابع دیتاسنتر را طوری تنظیم نمود که با نیازهای تجاری، هماهنگ باشد.

فورتی گیت مدل FG-900G نیز با ارائه عملکرد مناسب برای دیتاسنترها، استاندارد صنعتی جدیدی را تعریف کرده است. این تجهیز که در فرم فاکتور 1U عرضه شده در مقایسه با میانگین صنعتی، 6 برابر firewall throughput بیشتر، 5 برابر IPsec VPN throughput بیشتر، سه برابر threat protection throughput بیشتر (20 Gbps) ارائه داده و بهره وری و امنیت بهینه را برای سازمان شما تضمین می کند.

fig2 fortigate 3200f series

FortiGate 3200F series

 

فایروال های فورتی گیت مدل FG-3200F و FG-900G به واسطه ی برخورداری از پردازنده های اختصاصی امنیت (SPU) از دیتاسنترها به بهترین نحو ممکن محافظت نموده و در عین حال در مقایسه با سایر محصولاتِ این صنعت، بهره وری انرژی بالاتری دارند. این امر به انتخاب تیم شبکه کمک فراوانی می کند، زیرا صرفه جویی انرژی برای آن ها یک اولویت مهم است.

اگر بخواهیم جزیی تر نگاه کنیم باید بگوییم مصرف انرژی در SPUهای فورتی گیت در مقایسه با CPUهای استاندارد موجود در سایر فایروال ها به طور میانگین 88 درصد کمتر انرژی مصرف می کنند. میزان مصرف انرژی در دو مدل مذکور به طور خاص تری مورد توجه قرار گرفته، به طوری که می توان گفت FG-3200F  4.6 برابر کمتر از استاندارد صنعتی و FG-900G  6.6 برابر کمتر مصرف انرژی دارند.

این SPUها با مدیریت کارآمدِ وظایفِ resource-intensive و آزاد سازی CPU اصلی، تمرکز را به سوی عملکرد بهینه و روانِ شبکه سوق می دهد، حتی در شرایطی که شبکه با ترافیک های بسیار سنگین روبرو می باشد. از وظایفِ resource-intensive می توان به “فایروالینگ”، “SSL/TLS inspection”و همین طور “IPS” اشاره نمود.

 

مزایای رقابتی فورتی گیت های FG-3200F و FG-900G

در جدول زیر مقایسه ای بین برترین فایروال های موجود در بازار شبکه با فایروال های FortiGate 3200F و FortiGate 900G انجام شده است. رتبه بندی پردازش امنیتی، معیاری است که متریک های مختلف عملکرد فورتی گیت را با محصولات مشابه  که در رده قیمتی یکسانی نیز قرار دارند، مقایسه می کند. در ضمن متریک های power و heat (BTU) نیز برای محصولات رقبا گنجانده شده تا بهره وری واقعی این دو فورتی گیت را نشان دهد.

 

fortigate 900g series compute ratingfortigate 3200 compute rating

 

  • لازم به ذکر است پرفورمنس دو فورتی گیت FG-3200F و FG-900G در زمینه ی محافظت در برابر تهدیدات، تحت شرایط واقعی آزمایش و اندازه گیری می شود.
  • اطلاعاتی که در مورد تجهیزات رقبا در جداول فوق اعلام شده، بر اساس منابع موجود در دسترس عموم است. ممکن است سایر تامین کنندگان، روش های مخصوص به خود را داشته باشند.
  • اطلاعات مربوط به مصرف برق نیز از طریق دیتاشیت و دستورالعمل ها و با استفاده از حداکثر مصرف برق به دست آمده است.

 

دریافت همیشگی عنوان برتر توسط فورتی نت و فورتی گیت در صنعت امنیت شبکه

عملکرد بی نظیر و خدمات امنیتی جامعی که توسط FortiGate 3200F و FortiGate 900G ارائه می شود، تنها محدود به این دو مدل نیست، بلکه به کل خانواده FortiGate NGFW تعمیم داده می شود. همان طور که در 2022 Gartner® Magic Quadrant™در بخش Network Firewalls و همچنین 2022 The Forrester Wave در بخش Enterprise Firewalls آمده، جمعی از تحلیلگران و متخصصان صنعت امنیت سایبری، فورتی نت را در حوزه های مذکور برتر می دانند و عنوان leader را به وی اعطا کرده اند.

البته افتخارات FortiGate NGFW باز هم فراتر رفته و موفق شده رتبه Recommended را توسط CyberRatings.org در آخرین گزارش فایروال‌های سازمانی در سال 2023 دریافت کند. فایروال های فورتی گیت امتیاز اثربخشی 99.88 درصد و رتبه AAA را در دسته های مختلف آزمایشی به دست آورده و به دلیل ارائه بالاترین ROI در میان فروشندگان اصلی فایروال، به شدت مورد توجه قرار گرفته اند.

 

راهکاری نوین برای محافظت از محیط های Hybrid IT

با توجه به پیچیدگی روزافزونِ حملات سایبری در دنیای امروزه، فورتی گیت های 3200F و 900G به عنوان گزینه ای بی رقیب در زمینه ی تامین امنیت زیرساخت های شبکه، وارد میدان شده اند. آن ها با مدیریتی متمرکز در قالب یک راهکار hybrid mesh firewall به سازمان ها این امکان را می دهند که همواره از داده های ارزشمند خود محافظت نموده و در عین حال از آپتایم شبکه اطمینان حاصل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد